Wat neem ik mee op de fiets

 


Beladen, beschermd en bepakt – mijn ST7-uitrusting

Het mooiste zou zijn: zonder belading. Want hoe lichter, hoe fijner. Maar ja, op een traject van 62 kilometer wil je wel voorbereid zijn op het onverwachte. En op een nat pak. En op een lekke band. En op je eigen ochtendhumeur.

Veiligheid eerst – voor fiets én fietser

In m’n tas zitten altijd twee sloten: een remschijfslot en een stevig kettingslot. Verder een verbandtrommeltje, want je weet maar nooit, en twee paar handschoenen: een warme voor de frisse ochtend, en een dunnere voor de vaak zweterige terugweg. Seizoensgebonden handmanagement, zullen we maar zeggen.

Ook gaat er een elektrische fietspomp mee (Donrox Ride A922), samen met CyclOn Tyre Repair Gel voor kleine lekken. Een imbussensetje, een momentsleutel, en een regenpak mogen uiteraard niet ontbreken. In mijn werktas zitten lunch, een extra T-shirt en wat werkspullen. En natuurlijk… een extra accu.

Gewichtsklasse: stevig in de kilo's

Alles bij elkaar:

  • Tas + accu: 25 kg

  • Fiets: 37 kg

  • Ikzelf: 78 kg

Totaalgewicht in beweging: 140 kg. Geen vlieggewicht dus, maar wel alles wat nodig is om betrouwbaar van Monster naar Dordt te komen – en weer terug.

Update 1 januari 2025 – kleding maakt de fietser

Afgelopen jaar flink geïnvesteerd in goede fietskleding. Een lange en korte fietsbroek – wat een verschil met mijn oude werkbroek. Ook een winddicht shirt, hoofd- en kniebescherming, en zelfs elleboogbeschermers. Want zeg nou zelf: je valt altijd op je knieën of ellebogen.

En ja, ik fiets meestal met rubberlaarzen. Niet charmant, wel droog. En altijd met een fluorescerend hesje aan. Zichtbaar zijn is het halve werk.

 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Evaluatie / Eind Conclusie

Januari 2025

Februari 2025